SUMMIT EMAE DUBLIN 2018 – 24 tot 26 april 2018
Op uitnodiging van Pulse Business Solutions BV heeft Averas Consultancy samen met haar klant BUVA Homecare systemen uit Barendrecht deelgenomen aan de SUMMIT 2018. Pulse heeft een uitstekende reis georganiseerd op een prima locatie dicht bij de SUMMIT!
De eerste dag was een plenaire sessie in het auditorium waar we met behulp van korte presentaties van diverse Microsoft Business Applications een indruk konden krijgen van hoe snel deze de digitale transformatie kunnen accelereren. Getoonde applicaties waren o.a. Project & Fieldservice (met AI) en de nieuwe Dynamics 365 for Marketing maar ook de mogelijkheden met portalen en ‘social engagement’.
In diverse breakdown sessies werd meer inzicht geboden in diverse Business Applications waaronder de Project & Fieldservice en de verandering in tijd van processturing. De sessie van Anna Waight ‘Connecting your business through D365 & O265’ was een inspirerende sessie hoe diverse tools & applicaties ingezet kunnen worden (Powerapps, SharePoint, Power BI, Flow, Onedrive). Tenslotte een sessie met Dynamics 365 for Marketing waar als snel duidelijk werd dat dit organisaties zal helpen in het monitoren en sturen van de customer journey!
De 2e dag zat ook weer vol met sessies, lastig om een sessie te kiezen omdat er zoveel mogelijk interessante sessie zijn! Uiteindelijk sessie gevolgd over de uitrol van flow in combinatie met D365. Daarop volgende een centrale sessie van Microsoft (Kees Hertogh) waarbij het ging om het personaliseren van de customer engagement met Microsoft Dynamics 365 (een 360° view); Het gaf inzicht in een breed scala van mogelijkheden voor het leveren van een professionele benadering van klanten met behulp van PowerApps, Service oplossingen en meer tools, afhankelijk van de verschillende manieren van interactie met klanten gedurende de gehele service Reis.
De deadlline voor GDPR komt snel dichterbij en Microsoft heeft aangetoond wat de Microsoft-oplossing levert als tools en functionaliteiten voor een organisatie of bedrijf om te kunnen reageren op de verschillende uitdagingen van GDPR. In de middag nog een sessie over what’s new in D365 for sales gevolgd waarbij de hoogtepunten van de aanstaande springrelease (mei 2018) getoond en uitgelegd werden. Vooral de verbetering op het gebied van zoeken werd goed ontvangen! Daarna op diverse stands in de EXPO gesproken met partijen als HSO, Axtension over hun oplossingen en visie op de toekomst. Al met al weer een interessante dag.
Maar wat blijft mij vooral bij? Dat een digitaal transformatie programma vooral moet worden gedreven door en uitgevoerd in de gehele organisatie om ervoor te zorgen dat het succesvol is